סיפורי יוסף לילדים

על סדרת הספרים של גבע ושלי - ברטה השמנה, עצרת הינשופים והפיל מניו-יורק

מהדברים שנכתבו, ומן הסתם נכתבו, על שלושת ספרי הטרילוגיה המקסימה הזאת, שחבל שלא היה לה המשך, אבל דודו לא רצה להמשיך, שראו אור בין השנים 1984 ל-1986, בעידן הטרום-אינטרנטי, נותרו מעט דברים, השאר ודאי קבורים בכל מיני ארכיונים, שאיני יכול להביא בפניכם. אבל פה ושם יש דברים, ואותם אני מביא כאן. בכל מקרה, סיפור המסגרת בכל סדרת "סיפורי יוסף לילדים" הוא שיוסף - הפקיד שיצרנו, דודו ואנוכי, בקומיקס השבועי "יוסף ואחיו" שהתפרסם במקומון "העיר" החל מגליונו הראשון ועד, ככל שאני זוכר, אמצע שנות השמונים -  נקלע למצב שבו הוא משמש כבייבי-סיטר לילדים של בני משפחתו או של חברים, וכך נאלץ על כורחו לספר להם סיפור, בכל ספר סיפור אחר, שהוא עצמו, יוסף, הוא גם הגיבור שלהם. על סדרת הספרים הזאת כתבה הד"ר יעל דר שמדובר ב"קומיקס נפלא לילדים".

ברטה השמנה 

1984. הוצאת אדם-מודן

כאן הסיפור של יוסף לילד יונתן, שהוריו הלכו לתיאטרון, הוא על מפלצת בעלת שלושה ראשים, הקרויה ברטה השמנה, שמתיישבת וחוסמת את גשר הכניסה היחיד לעיירה, וכיצד יוסף הגיבור מצליח לפתור את הבעיה.

 הספר אזל וניתן להשיגו רק בחנויות ובאתרים למכירת ספרים משומשים

לקריאה על ומתוך ספרי הקומיקס המצחיקים שלי ושל גבע לחצו כאן >>> גבע וניב מגוחך ועוד

עצרת הינשופים

 1984. הוצאת אדם-מודן 

הסופרת מיכל פיטובסקי: ספר הילדים האהוב עלי הוא “עצרת הינשופים” של קובי ניב ודודו גבע, שאבא שלי היה מקריא לי הרבה בילדותי. גבע היה בעקבותיו בהתלהבות מהיצירתיות וההומור המטורף של גבע וניב. הסיפור ב”עצרת הינשופים” הוא אודות מכשפה שהחליטה לכבות את הירח, ובעקבות זאת מחליטים הינשופים על עצרת מחאה. תמיד רלוונטי. 

הספר אזל וניתן להשיגו רק בחנויות ובאתרים שמוכרים ספרים משומשים

הפיל מניו-יורק  1986. 

לקריאה על ומתוך ספרי הקומיקס המצחיקים שלי ושל גבע לחצו כאן >>> גבע וניב מגוחך ועוד

הוצאת אדם-מודן

דברים שכתבה שירי קראוס ב'עכבר העיר' של עיתון 'הארץ על הספר בשנת 2006, עם הוצאתו המחודשת לאור, בשל פטירתו של דודו גבע: ''הפיל מניו יורק" הוא ספר חדש שכתבו ויצרו יחדיו המאייר האגדי דודו גבע ז"ל והסופר קובי ניב. הספר מספר על דוד יוסף שהביא לילדי המשפחה מהקיבוץ שבאה לבקר אותו צעצוע שבור במתנה: אוטו משטרה בלי גלגלים. בגלל הפגם נאלץ הדוד יוסף להמציא סיפור בלשי שלם על פילים הגונבים את גלגלי המכוניות בניו יורק ועל יוסף, השוטר הקטן שנחלץ לעזרת התושבים. אבל את העובדה שכל הסיפור הומצא כדי לשכנע שהמתנה הדפוקה של יוסף בעצם משובחת מגלים הילדים הסקרנים רק בעמוד האחרון. לספר יש איכויות של סרט אנימציה ושפה של קומיקס, שגורמת לציורים לספר את הסיפור במלואו, כך שהטקסט והבועיות אמורים רק להשלים את העלילה על מופרכותה המשעשעת. חוויית הקריאה בו מספקת הצחקה רב דורית, והוא מיועד הן לילדים, הן להורים - בעיקר למעריצי פקיד העירייה יוסף - ובמיוחד לכל מי שמתגעגע לדודו גבע.

לקניית הספר באתר ההוצאה - לחצו כאן  >>> הפיל מניו-יורק. מודן